Poveste de Craciun

Craciunul..sarbatoare magica, cu o poveste uluitoare, marcata de traditii si legende...

Din pacate astazi notiunea de Craciun reprezinta pentru multi oameni un lucru comercial..si totusi, mai exista persoane care privesc dincolo de aparente...cautand in adancul sufletelor acel Spirit al Craciunului.

Profa de romana din liceu ne-a intrebat odata ce carte preferam, iar raspunsul meu includea Povestea de Craciun (sau "A Christmas Carol" pentru cunoscatori) a lui Charles Dickens, o poveste care aduce in prim-plan imaginea si esenta Craciunului. Chiar daca nu ai citit cartea ai multe sanse sa-i stii continutul pentru ca Disney, Hanna&Barbera si multi alti mari creatori au adoptat mesajul cartii regasit in Mickey's Christmas Carol, Flinstones Christmas sau multe alte filme de genul.

E povestea unui om avar vizitat in Seara de Ajun de trei spirite (Trecutul, Prezentul si Viitorul)..fiecare din acestea ii arata o parte din viata, iar viitorul se arata sumbru si infiorator...In cele din urma, batranul intelege ca drumul pe care-l urma nu era ceea ce-si dorea, si decide sa se schimbe, devenind un om mai bun, mai darnic si mai intelegator.

Dar toate acestea nu reprezinta decat o descriere a Craciunului...

Mai putem vorbi de acea perioada a copiilor incununata de cadouri, colinde, zambete si multa iubire. E perioada din an cand Mos Craciun ne viziteaza, cand brazii sunt impodobiti cu stele, cand glasurile copiilor ce vestesc Nasterea Domnului rasuna pe ulite, de dimineata pana seara...

Cand eram mica adoram in mod special un anumit moment din aceasta perioada...Imi amintesc de serile cand cete de colindatori veneau la geam, iar eu admiram jocul fulgilor de nea pe fundalul inchis al noptii...adierea vantului acompania glasurile colindatorilor, iar focul din soba se razvratea (parca intr-o continua cearta cu vremea rece de afara)...Imi amintesc cum lasam bradul fermecat sa ne poarte catre un taram de basm, il insarcinam sa aiba grija de Mos Craciun..pentru ca pe noi Mos Ene nu ne lasa sa-l asteptam pe mosul bun...

Pentru mine fiecare Craciun a fost special...ca sa nu va mai povestesc de anii cand Mosul venea mai pe seara, iar eu impreuna cu fratiorul meu ii povesteam ce am mai facut in anul acela, ce poezii am mai invatat si ce cantecele mai cantam...Si de fiecare data aveam aproape familia mea impartasind clipe de fericire si iubire...Si asa va fi mereu!!!!

Dar Craciunul tau??

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com