oamenii si rautatile

de ce unii oameni se straduiesc atat de mult sa aduca la lumina acea natura urata a firii? de ce nu pot fi mai intelegatori, mai buni, mai umani?

Azi am vazut o secventa intr-un film exact pe tema asta: rautatea oamenilor..si pana la un punct am regasit-o in viata reala. In secventa respectiva era vorba de un om care ajuns sa rezolve o problema in New York vroia sa se intoarca acasa, dar isi pierduse biletul si nu avea bani suficienti pentru tot drumul. A incercat sa-i explice soferului situatia si sa-l asigure ca urma sa-i dea restul de bani cand ajungeau in localitatea respectiva. Soferul nu a fost de acord si a convenit ca-l duce pana unde isi permite financiar.
In autobuz nefericitul discuta cu "colega" de scaun, o straina... descriindu-i intamplarea omul ii spunea cum isi pierduse increderea in oameni. Atunci femeia a facut rost de bani, dar nu cersind in stilul bine cunoscut si intalnit in metrou sau pe strazile Bucurestiului (sau oricarui alt loc), ci rugand frumos, explicand sincer situatia si apeland la omenie...
Ca in orice film...actiunea capata o turnura pozitiva, iar nefericitul ramane surprins de faptele celorlalti si soferul contribuie la actiunea colectiva....

In cazul meu..apar soferi.. doar ca de asta data ideea e un pic diferita. Eu doar vroiam sa cobor, facand schimb de bilete, ca doar omul rupsese biletul...cand colo primesc un raspuns gen "vrei sa cobori? Bine alti bani, alta mancare de peste!" Scurt si suficient de clar.. Nu mai spun cum acelui strain nu-i pasa ca pe mine ma lasa undeva departe in Bucuresti..si ca am un drum de strabatut pana acasa..si ca as simplifica un pic lucrurile daca mergeam cu alt autobuz ce tocmai venise. De ce i-ar fi pasat?..Banii se pare ca dicteaza mai puternic in mintea omului (direct sau indirect).

Si totusi, pe drum ma gandeam la un caz in care o fata s-a urcat in autobuz, a platit, a primit bilet..si dupa 5 minute a primit un telefon de pe urma caruia a zis ca trebuie sa coboare. Si-a cerut mii de scuze si soferul a inteles-o si i-a dat banii inapoi...Se pare ca nu toti oamenii sunt la fel in unele privinte [de fapt stiam acest lucru..nu vroiam sa-l aflu mai mult in practica]

Eu una am mai invatat o lectie dupa aceasta intamplare. De fiecare data cand ma duc in Bucuresti sau acasa apeland la aceste mijloace de transport invat cate ceva, uneori ca simplu spectator..alteori ca un mic actor...

Si totusi m-am saturat de oameni indiferenti, egoisti si lacomi!!!

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com